Zarządzanie czasem

 Zainspirowana filmikiem na youtube zaczęłam się zastanawiać,:jak to jest z moim czasem. Czy mam go dużo czy nie? Dlaczego ciągle z czymś nie zdążam? Z drugiej strony czasem wydaj mi się, że mam go za dużo.

 Zarządzanie czasem tkwi w planowaniu. Wychodzi na to, że jeśli nie zaplanujemy sobie dzień wcześniej, jakie ważne zadania mają zostać wykonane, to dzień bez planu minie szybko i zrealizujemy bardzo mało tego, co sobie założyliśmy.
 Przy liście warto określić, które zadanie jest najważniejsze i ma zostać wykonane jako pierwsze. Najlepiej, żeby było najtrudniejsze i zajmowało najwięcej czasu.
 Podczas realizacji zadań skupmy się na wykonaniu go. Ja mam tak, że jak coś robię i mam się nie rozpraszać, to wtedy przychodzi mi na myśl tysiąc pomysłów i rzeczy, które jeszcze powinnam zrobić. Świetnym rozwiązaniem tego jest kartka papieru (dla informatyków polecam specjalny program lub aplikację), na której zapiszemy wszystkie ważne myśli, aby do nich wrócić po wykonaniu zadania.
 Istotne jest też, że jeśli pracujemy w domu, wstańmy wcześnie. Uszykujmy się tak, jakbyśmy szli do pracy, czyli kompletnie ubierzmy, umyjmy, zjedzmy śniadanie. Wtedy będziemy bardziej gotowi do działania. W przeciwnym razie damy się podejść sugestii, że wszystko powoli i bez pośpiechu, bo mamy mnóstwo czasu.

Tutaj zamieszczam miejsce na Twoją listę zadań :)

  1. ……………
  2. ……………
  3. ……………
  4. ……………
  5. ……………

You may also like...

1 Response

  1. arturbrandys pisze:

    Zarządzanie czasem, który się posiada to kluczowa sprawa. Często jednak niedoceniana. Warto się nad tym zastanowić i wdrożyć w życie :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *